Vikt...

Det här med vikt är nånting som engagerar de flesta, både killar som tjejer tror jag. Jag har kämpat med min vikt hela mitt liv, gör det fortfarande och kommer nog göra det resten av mitt liv också. Många gånger har jag vart arg och bitter över den saken. Tyckt att det var orättvist, varför ska de få se ut si och så och kunna ha såna där klänningar men inte jag.

Det är svårt ska jag säga till er. I dagsläget är jag inte missnöjd med min kropp som jag har vart tidigare i mitt liv man jag kan inte säga att jag är nöjd heller, inte alls. Den ända som kan göra nånting åt det är jag, bara jag, och det är jag medveten om.

Just nu känns det som att jag har stått och stampat ett tag men egentligen så har jag inte det. Det är bara det att jag idag har samma vikt som jag hade runt maj/juni förra året men då glömmer jag bort att jag gick upp 4 kg under sommaren (på grund av att jag tränade dåligt men främst för att jag åt mer helt enkelt). Dessa 4 kg gick jag ner under hösten utan att direkt anstränga mig mycket när det gäller godis och liknande. Mitt mål är att gå ner 5 kg den här våren och eftersom jag gick ner 4 i höstas utan att anstränga mig mycket (förutom träning som jag har som vardagsrutin) så borde inte 5 kg vara omöjligt.

Nu är det säkert några undrar "Vad väger hon egentligen då?" och det ska jag berätta för er. Jag väger idag 76.4 kg och DET är ingen siffra jag är nöjd med. Till sommaren alltså maj/juni ska jag väga under 72 kilo. Kanske jag känner mig mer pressas/motiverad om ni får följa mitt viktmål här i bloggen? Kan försöka dela med mig av mina framgångar och motgångar så ni får hänga med. :)

När vi ändå håller på att prata om det här kan jag ju dela med mig om min målvikt också. Den ligger på mellan 60-63 kilo enligt mina tankar nu. Sen får vi ju se hur det känns när vi kommer dit. 63 kilo är det minsta jag vägt i mitt hyfsat vuxna liv och det vägde jag i 9an på högstadiet efter att gått hos Vikt väktarna under 1 års tid. Under det året gick jag ner 14 kg har jag för mig.

Ja det är en ständig kamp som ni märker men nu är det nog pratat om det här för idag.

<3

1 kommentar: