Livet på landet

När man bor på landet har man annat att stå i så datorn kommer i andra hand. Känns ändå rätt skönt att komma ifrån vardagen med datorn i knät hela tiden. Så ni får ursäkta mig att det inte händer så mycket här. Men vad har hänt i min lilla verklighet då?

Jo i torsdags så klippte jag gräset med åkgräsklipparen för andra gången i mitt liv. Det gick bättre än första måste jag säga. =P Vågade lägga i en högre växel än förra gången iaf, haha! Erik klagar på att jag åker så långsamt men han har ju övat hela livet, redan innan han nådde ner till pedalerna och fick lägga klossar så han skulle nå. Så ja det tar dubbelt så lång tid för mig. Se blev det en springtur på kvällen. Jag önskar verkligen att jag hade kamera på min Ipod för ni anar inte hur fint det var när solen höll på att gå ner över åkrarna när jag sprang förbi. Var som på film! Jag hade till och med lite melankolisk Lars Winnerbäck musik i lurarna så det kunde inte bli bättre. :) Däremot så trodde jag att jag skulle vara framme efter nästa krön hela tiden för jag trodde det skulle vara en kort runda på 3km, enligt familjen här hemma, men det visade dig vara drygt 5km. Gjorde inte mig nått men jag var inte beredd mentalt bara, haha!

Sen var det äntligen fredag! Ögonen var tunga på morgonen men arbetsdagen gick fort. Köpte lite godis till kvällen, så efter middagen med familjen så slog Erik och jag på en film och hade fredags mys. :)

Idag är det ju redan lördag och efter en skön och behövlig sovmorgon var det bara upp på vinden och kika vad som skulle med i flytten på måndag. Blev ett par lådor som vi gått igenom och diskat upp. Så vi slipper stå där och göra det de första vi gör, speciellt utan disk maskin! Men det gick ju ganska smärtfritt och imogon ska vi försöka börja packa in bilarna som vi ska köra till stan på måndag.

Har hunnit vart ute och sprungit idag också. Det blir 3:e gången den här veckan och de är jag nöjd med. Skulle springa 8 men det blev 4+4. Jag skulle springa längslandsvägen till en bro dit jag vet att det är 4km och sen tillbaka. Väl framme vid bron stannade jag och pustade lite och fick då ett blodtrycksfall så jag blev yr. Då fick det bli power walk tillbaka. Klent av mig men det kändes helt okej efteråt ändå. Brukar oftast göra lite egna styrkeövningar med kroppen också efter jag sprungit så idag blev det lite extra sånt också. :)

Nu sitter jag här vid datorn och ska väl snart gå ner och kika vad alla andra har för sig. Tror Erik är i garaget och jag har ansvar för middagen. Blir tacotårta som var beställt. Jag har aldrig gjort det förrut men ätit de. Väldigt gott men mastigt! Så en sån ska jag slänga ihop här lite senare.

Vad gör ni en helg som denna då?
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar