Vitt vin & räkor


Lördagen fortsatte i bra fart. Eller ja, vi sov till halv tolv först. Käkade lite frukost/lunch och sen gick vi ner på stan en sväng. Provade lite kläder på HM men ingen av oss köpte nånting. Det ända som blev inhandlat var ett par tajts till mig som slutar strax nedanför knät. Har haft lite problem med mina klädval på morgonen om det vart varmt ute. För varmt för jeans och många kjolar/klänningar tycker jag är för korta för att passa på jobbet när jag träffas massor av nytt folk varje dag och ska försöka vara representativ för att bli respekterad. Nog om de. Bra köp i vilket fall, för då kan jag ha de under klänningar och så. :)
 
Blev en fika nere på Ågläntan ett nyöppnat fik för sommaren här i Sundsvall. Ligger precis vid ån som ni kanske förstår och uteserveringen nästan hänger över vattnet. Var väldigt fint där, men ganska trångt. Lite mer ungdomlig stil. Blir kanske nån AW där innan sommaren är slut om man hinner. :)
Ida tog en chokladmuffin

och jag tog en sockerbulle. :)
 
Ida och jag har skapat oss en tradition med vitt vin och räkor. Har blivit någon gång per år, men nu när hon vart borta har vi ju inte kunnat genomföra det såklart, men i lördags var det dags! Massa räkor och annat gott och några glas vin blev en väldigt mysig kväll med min bästa Ida! Tänkte att vi kanske skulle gå ut men vem orkar det när man har lika trevligt hemma och massor att prata om! Det är ju inte bara Ida som har en massa historier, för när man väl börjar prata så inser man vad mycket som man inte skriver i mail eller dylikt. Vad mycket som hinner hända på ett år samtidigt som ingenting är förändrat på samma gång.
Räkor, bröd, aioli och lite annat smått och gott. ;-)
 
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar