Hiss eller diss!?


Vill ni veta vad som hände på väg till Sofia igår då???  Ja klart ni vill! JAG FASTNADE I HISSEN!!! Det var fan inte kul ska jag säga er. Jag är inte alls rädd för hissar och var inte rädd nu heller och de var ingen av de andra två tjejerna som var i hissen samtidigt som mig heller.

Men ändå, fick lite tryckande känsla över bröstet ändå och varmt blev de!!! Vi satt där i hela 45 min, 45 min!!!!! Hur lång tid ska det ta för en gubbe att komma hit och släppa ut oss!??!!? Luleå är inte så stort så det ska ta så lång tid tycker jag. Fy!!! Tänk om någon hade haft riktig panik och typ hyperventilerat eller nått? Nu gick ju allting bra och vi fick klättra ut ur hissen när gubben öppnat dörren. En halv meter ner hade vi kommit innan den stannade.

Jag har under hela tiden jag bott här vart skeptiskt mot den där hissen. Inte första gången någon fastnar i den om jag säger så. Hur många fel får det egentligen vara på en hiss på typ ett år innan de måste byta den?! Lulebo borde verkligen byta ut den för den är ju knäpp!

Jag skulle kunna kritisera SOS alarm också (dit var hissens alarm direktkopplat till). De frågade överhuvudtaget inte hur vi mådde och när vi larmade för andra gången efter 40 min var de typ förvånade över att vi satt kvar och sa bara att de hade ringt jouren inte en ändå fråga nu heller hur vi mådde eller nått!? Vad har de för utbildning egentligen de som sitter där!?!? Borde väl ha någon slags krisutbildning? De kanske inte tar att sitta fast i en hiss så seriöst men borde de inte ta allt seriöst. Aja, jag hade inte tänkt ta upp det. Men nu vet ni. Inte så finkänsliga alls!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar