Surströmming

När man jobbar för första gången på ett norrländsktkontor får man ta sederna dit man kommer och en onsdag skulle det ätas surströmming. Jag har aldrig ätit det förut så det var en helt ny erfarenhet! Borden var fulldukade med ostar och bröd också som Geine hade var så snäll och inhandlat. Denna dagen hade jag vart och jobbat i Härnösand så det var bara att sätta sig ner vid det fina festbordet när man kom. :D

Smaken: Väldigt väldigt salt fisk, god på mackan med potatis, lök, dill och gräddfil. (Gillade däremot inte eftersmaken jag hade i munnen senare under kvällen, gick inte bort!)
Lukten: Inte så farlig som jag befarade men nog tillräcklig för att inte göra det varje dag.
Sällskapet: På topp! Härliga kollegor och sporadiska snapsvisor. :)  (Gunnar bjöd till och med på en liten stänkare åt alla samer för han föredrar att dricka med kvinnor. ;-)
Inväntar alla kollegor

Vissa åt ju bara sill. =P Tex Jennie


Det var Tomas första gång också!


Långbord på kontoret, från ena sidan...

och från andra!
Tack alla härliga kollegor för den här sommaren! Just nu är jag inställd på skola men slår vad om att det inte kommer dröja länge tills jag saknar kontoret igen!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar