Packad eller puckad?

Jag har ganska långt hår och när man har det så tycker jag man är skyldig att ta hand om det. Det är ju ingen idé att ha långt hår om det bara hänger i stripor och är allmänt slitet och ovårdat. För att göra det så försöker jag klippa mig regelbundet (det är dock verkligen dags nu igen, men får nog vänta några veckor på nästa csn), alltid skydda håret innan föning och styling med platttång eller dylikt och sen försöker jag att inte tvätta håret för ofta då det också sliter väldigt på håret. Ca 2 gånger i veckan skulle jag säga att jag tvättar håret, ibland sköljer jag ur det utan att tvätta det om jag blivit väldigt svettig vid träning tex, väldigt olika hur ofta jag gör det per vecka.

Ett annat tips jag har till er är att ibland byta ut ert vanliga balsam till en hårinpackning. Även fast balsam alltid är bra och vårdande så ger en inpackning lite extra näring till håret. Jag gör det kanske 1-2 gånger i månaden men kan verkligen göras varje vecka också om man vill. Jag brukar använda Loreals, intensive repair hårinpackning. Den är verkligen super! Men just nu har jag börjat använda Kerastase, volumactive och den luktar verkligen gudomligt. Kan inte ge något riktigt uttalande om den än då jag endast använt den några fåtal gånger.


Så ta hand om ert hår! Det är mitt tips!
<3

2 kommentarer:

  1. Om man använder inpackning ska man alltid använda balsam efteråt också :) Både schampoo och inpackning öppnar upp hårsäckarna och balsam stänger igen dem igen. Använder man då inte balsam är hårsäckarna alltså öppna och då mottagligt för bakterier och håret skadas mycket lättare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det har jag aldrig hört förut. Jag tycker det känns som att en inpackning är som balsam fast mer intensivt typ..

      Radera