160 rullar

Visste ni att vi gör av med 160 rullar toapapper per person och år! Fattar ni vad mycket det är!!!! Det är 52 veckor på ett år så det betyder att vi gör av med lite mer än 3 rullar i veckan. Låter helt sinnessjukt!

Med detta inlägg så vill jag göra revolt! Spar på skogen och använd mindre toapapper ni kommer inte bli smutsiga om fingrarna för det. Det finna även beräkningar på att de som viker toapappret har va 25 % mindre konsumtion än de som tex knöglar eller rullar. (Jag hoppas ni förstår vad jag menar.)

Jag kan säga att min rulle räcker definitivt mycket längre än genomsnittet. Även om jag skulle räkna in de toalett besöken som jag inte gör hemma är det ofattbart för mig att komma upp i denna konsumtion.

Då vill jag avslutningsvis säga, spara på skogen och spara en slant, använd mindre toalettpapper!!!

<3


Den här informationen har jag fått från Plus på svt.

1 kommentar: