Lurad

Nu har jag lurat kroppen i att vara frisk och pigg med att
1. Duscha
2. Klä mig i snygga kläder
3. Fixa håret
4. Sminkat mig

Nu känner jag mig mer redo inför seminariet än för ca 1 timme sen då jag fortfarande låg i sängen. Det gäller att lura sig ibland för att kroppen ska hänga med. (Så länge man är ung kan man väl få göra det ibland?)

Annars så skulle jag vilja diskutera en annan sak med er. När jag är stressad eller mår dåligt och så liknande så visar det sig alltid på min hud i ansiktet. Jag får finnar och andra liknande knottror lixom. Det kan självklart vara båda bra och dåligt. Bra för jag blir snabbt medveten om något inte stämmer för det syns, men självfallet dåligt för jag vill ju inte ha knottror i ansiktet. Går det riktigt långt får jag även nässelutslag. Någon annan som känner igen sig i det här? Hur visar sig stress för er?

Under helgen la sig allting jätte fint för jag var lycklig och glad men nu börjar ångesten över tentaresultatet (som borde annonserad den här veckan) komma och allting blossar upp igen. Att vara sjuk på det när man vill prestera är inte kul men jag har tur att det inte är en så tuff vecka den här veckan.

Nu ska jag slänga i mig lunch och sen är det dags att gå till skolan!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar