Mamma besök

I fredags kom mamma hit och vi drog ner på stan ganska omgående. ;-) Gick runt i butiker hela dagen och åt lunchbuffé på Baan Thai. Gu vad gott det var!! Måste gå tid igen på lunchen, verkligen prisvärt. :) Dagen avslutades med fika på Condis.



På kvällen lagade jag lite mat och vi satt och pratade över lite vin till sent.
På lördagen åkte vi tidigt ut till Hantverksmässan i Arcushallen. Tur att vi kom tidigt för det blev väldigt mycket folk mitt på dagen.
Mamma
Jag, tröjan är ett fynd från dagen innan.
När vi började känna oss nöjda efter att köpt lite tomtar och kött avslutade vi med lunch innan bussen gick tillbaka till stan. Renskav blev det!

Mums!!!
Sedan blev det bio, "En enkel till Antibes". Inspelad här i Luleå faktiskt. Den var väldigt fin och tänkvärd. :) Sen åkte vi hem och lagade gomiddag.

Det vankades klyftpotatis, rödvinssås och innanlår av nötkött. :)
Häng framför tv resten av kvällen. Både mamma och jag somnade nästan till filmen. :P
Söndagen bestod av många "to do". Handlade en sväng på ica, sydde upp mina nyinköpta jeans hos Ida och sen åkte vi in till stan för en liten teaterföreställning. "Gerdan Roth" en monolog av Sofia Bach, den var riktigt bra och även den tänkvärd. Glöm aldrig dina drömmar!

Lite middag hemma och sen for mamma mot flygplatsen vid sex. Alltid så trist att bli lämnad. :( Men vi ses ju om några veckor igen vid jul. <3

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar