Nails

Sitter och tänker på något helt annat än det jag ska skriva om så det här inlägget har tagit typ sju år, haha. Men nu kommer det iaf. Så här fixar jag mina naglar, steg för steg. Ber om ursäkt för dåliga bilder orkar aldrig ta fram kameran utan tar med mobilen och den är inte så bra direkt. ;-)

1. Börjar med att smörja in händerna och nagelbanden noga samt att pressa ner nagelbanden.

2. Filar till formen och eventuella hack i nageln med en glasfil (finns att köpa på tex Åhlens).

3. Idag var mina naglar väldigt dassiga och lite gula, så då brukar jag borsta ovanpå dem lite med den här filen.

4. Sen kommer lackande, alltid två lager och helst över och under lack också men mitt är slut så fick hoppa det idag.

5. Slutresultat! Fräscha händer och fina naglar. Målade idag med HM: Fashionista
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar