4,8 och 19,5

4,8 är hur många kilon jag har gått ner och 19,5 är hur många centimeter jag har tappat på kroppen sedan 6 september då jag började ta det här mer seriöst. Jag känner mig verkligen nöjd men jag är långt ifrån klar. Det går ju lättare att gå ner i vikt när man har många kilon att tappa det vet jag så det gäller bara att kämpa vidare men att det blir bra resultat är ju alltid kul!

Det syns ingen direkt skillnad på mitt yttre än men jag känner att kläderna sitter lite bättre än innan. Jag är nu nere i den vikt jag vägde innan sommaren ungefär vilket är 77,2 kilo för att vara exakt. Under 77 är mitt nästa mål och jag har ett par veckor på mig att nå dit, nästa mål efter det är under 75 kilo och det är till jul. Jag minns inte sist jag var under 75 så ser verkligen fram emot det. Med tanke på hur bra man mår när man äter nyttigt och rätt så finns det ingen anledning för mig att gå tillbaka.

Egentligen åt jag väl inte så fruktansvärt onyttigt innan heller. Det var bara för stora portioner och lite för mycket gottit på helgerna. Jag unnar mig fortfarande att äta gott ibland. Det ska man göra tycker jag. Inga förbud! Jag har/ håller på att lära mig att lägga det på en lagom nivå bara. Det är fortfarande svårt när man ska bort eller det är någon tillställning att hålla sig. Men med tanke på att jag bara blir mer och mer motiverad när det råkar stå lite plus på vågen efter en lite för onyttig helg så skadar det ju inte heller ibland. Så länge man är i sin resa och är beslutsam att klara den så spelar ett plus hit eller dit inte så stor roll. Bara man kommer in på banan igen. Det handlar ju om att hitta en livsstil som man kan leva med resten av sitt liv, inte bara nu när jag vill gå ner i vikt.

Det var lite tankar om vad som försiggår i mitt liv just nu. Kände bara att jag ville dela med mig av det till er.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar