Activo

Spinningpasset gick jätte bra idag. Fick sån himla energi i slutet att jag bara trampade på, ni vet sånt där endorin-rus man kan få av träning. Underbart! På de här 60 minuterspassen har de som sagt pulsmätare som man får sätta på sig och gu vad bra det var. Activo kallas systemet.

Man såg hela tiden sin egen puls på en skärm och samtidigt nedanför såg man i vilken intervall man skulle ligga (grön, gul, röd). Grön vid vila, guld vid 85 % och sen 90 % och över på den röda delen. Alltså procent av sin maxpuls. Jag hade ingen direkt koll på minmaxpuls men så kunde man ställa in ett snitt som var 226- (minus) sin ålder. Verkade stämma rätt bra på mig. :)

Det bästa med det här tyckte jag var att man just såg vart i puls (ansträngning) man låg. Ibland kan man ju bara känna, shit vad jobbigt det är och dra ner på motståndet och tempot, men då helt plötsligt så började man närma sig det gröna området så då visste man ju att det var dags att dra på igen och inte sitta där och slöa. De 60 minuterna gick även mycket snabbare när man hade nånting annat att fokusera på istället för klockan hela tiden.

Typ så här ser ens klocka ut, överst ser man vad man har för puls
och under hur många procent det är av sin maxpuls.

Summan av kademumman så tänker jag verkligen gå igen. jag tyckte det var jätte roligt och Sara H som var ledare är verkligen bra! :)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar