Hair and make up

Idag har jag haft en lyxdag på stan. Var och klippte mig på Attityd och gjorde sedan en sminkning hos The Body Shop.

Sjukt nöjd med klippningen är jag alltså. Kom ganska tidigt till salongen för jag hade ingen lust att gå runt och kolla massa innan och jag hade tur för min frisör Therese var precis klar med sin kund. Så hon började med mig tidigare men höll på längre. Älskar när de gör nått extra och idag han vi med både tvättning och styling. Jag sa att det var lyllos mig att hon hade så gott om tid men hon sa att det bara var kul att göra eftersom jag hade så bra hår att göra på. :) Kul!

Fint lockigt! Synd att man inte ska på fest förens imorgon. =P
Sen var det sminkningen på The Body Shop också. De var jätte duktiga och produkterna är ju super bra på det viset att de inte är djurtestade och nästan bara innehåller naturliga råvaror. Det blev fint men inget wow direkt, hade kunnat gjort det minst lika bra själv eller bättre om jag ska vara ärlig. Men det är alltid kul att få lite tips och råd och kanske bli sminkad med sånt som man inte brukar. Däremot la hon en foundation på mig som jag tyckte kändes mjuk och skön när hon la på den men som jag nu sitter och irriterar mig nå j*vulsk över. Den känns kletig och jag tycker också att mina linjer i ansiktet typ vid smilgropar blev tydligare och nästan liknar rynkor. Nu inte så mycket men för mig som inte är van är det mycket! Ingen foundation för mig inte..


Kände mig ju rätt snygg ändå men nu ska jag snart gå och tvätta bort allt smink och eventuellt gå och köpa lite lösgodis om jag orkar och känner att jag verkligen vill. Inte ätit lösgodis på över 6 veckor.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar