Spring i benen

Årets första utomhus spring tur är nu avklarad. Känns väldigt skönt! Perfekt väder ute måste jag säga. Hade inte med min nån kamera så blev inga bilder väl ute på vägarna tyvärr. Men jag sprang på bland upp och nedförs backarna med skoterkörda fällt runt. Var kanske 5 grader i solen och nollgradigt i skuggan. Var ute ca en halvtimme med vet inte exakt hur långt jag kom gissar på 4-5 km. Känns som en bra start iaf!

Är en helt annan sak att springa ute tycker jag. Vet inte om det är lättare eller jobbigare. Bara annat. Men om jag skulle välja på lättare och jobbigare väljer jag nog jobbigare, på löpbandet har man ju inga backar och de är oftast det som ställer till det. =P Men å andra sidan skulle jag säga att ute är lättare för då kan man, om än omedvetet, sakta in farten. Aja, i vilket fall vart det skönt!! Trodde typ mitt hjärta skulle explodera de sista hundra meterna när jag såg slutet, ökade tempot OCH så var det uppför. Haha!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar