Stockholm, lördag

På lördagen tog vi sovmorgon. Ingen idé att stressa! Vi tog färjan ut till Djurgåden och gick på Wasa museet. Både Erik och jag hade vart där förut men väldigt länge sedan s vi tyckte det skulle vara kul att se igen. :) Och det var det. Vilket mäktigt skepp alltså! Och att de lyckades bärga det på 60-talet, otroligt. Var roligt att gå runt där och lära sig mer och påminna sig om sånt man glömt bort. Tog en lunch på museet och sen färjan tillbaka till stan.

Nu, hör och häpna, vi gick på opera!! Var en liten teater vid odenplan, Teater Pero som hade ett gästspel för några föreställningar. Maskeradbalen, en opera om Gustav den III:s död. Var lite seg i början och innan man själv kanske hade kommit in i själva sången men andra akten var riktigt underhållande och jag skulle ge den godkänt. Skulle kunna tänka mig gå på en större opera med en hel orkester och kanske på ett annat språk. :)

Sen blev det middag på en av mina favorit restauranger i stan, Primo Ciao ciao! Där tog vi en drink i baren i väntan på bord och åt en av de godaste pizzorna i mitt liv! Efter det var vi ganska trötta efter dagens bravader så i tog en lugn hemma kväll med film i sängen. :) Perfekt lördag!!

Wasa museet
Wasa skeppet
Jag utanför Teater Pero
Drinks
 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar