Båttur


Börjar ni bli helt less på inlägg om Kroatien??? Sjukt bra att skriva om nått som hänt nät det inte händer så jätte mycket på vardags fronten just nu. Det här är näst sista iaf! Jag lovar. 
Fanns båtturer som man kunde åka med på ut till öarna. Vi bestämde oss för att följa med ut en dag. Skulle göra uppehåll på två öar som jag inte minns namnet på. Direkt när vi klev på båten pumpade de hög Kroatisk musik, hoppades innerligt att de skulle sänka när vi kommit iväg men så var inte fallet. (Efter andra stoppet lyckades vi i alla fall att slå av högtalaren precis vid oss för vi höll på att få huvudvärk allihopa!)

 
Första stoppet var i en gammal liten by och den ön är känd för att det växer lavendel fritt över hela ön. Blev ett väldigt kort stopp gick en runda och sen tog jag och Erik en drink. :)
Skulle få med blommorna över mig, men vad ska jag säga, Nån trodde jag ville ha med dörren. ;-)

Så här växte blommorna längs väggarna iaf. :)

Allihopa på språng!
På väg mot andra stoppet fick vi mat. Man fick välja innan om man ville ha fisk eller kyckling. Vi alla valde fisk förutom Erik som var klok nog att välja kyckling. Hujeda mig vilken mat de var. De kom ut med stora mastodont fat med helstekta fiskar. (Makrillar konstaterade vi att de var.) Smakade väl okej men man hade inga  direkta bra förutsättningar på att äta helgrillad fisk. Blev en halv firre för mig och inget mer. Serverades bröd och sallad också men de smakade helt enkelt inge bra.
Nästa stopp var på Kroatiens mest kända strand Bol. Den går ihop som i en pir på ön och är helt smockad med folk på högsäsong. Jag vet inte om det var så där väldigt mycket att se men nu har vi vart där i alla fall. Innan vi för därifrån och skulle åka de drygt 2h långa båtfärden hem så var jag tvungen att trycka i mig en Mars för jag var så hungrig.
Vårt hotell är det med gula parasoller under, ser ni?? Vi bodde där några våningar upp. :D

Fina landskap är är det!

Summan av kardemumman var kanske att det inte var den bästa båttur jag vart ut på. Men hey, nu har vi testat de!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar