Trafikverket


Kommit igång ordentligt på jobbet nu. Allting känns som vanligt fast lite annorlunda. Nya människor men samma arbetsuppgifter. Jag har haft det lite lugnt de här första dagarna men imorgon kommer det igång ordentligt med teoriprov osv. Jag jobbar som många av er kanske vet på Trafikverket, Förarprov och under den här sommaren i Sundsvall egentligen tjänstledig från Stockholms kontoret pga studierna. Jag är kundtjänsthandläggare, dvs jag kan ha hand om allt som rör förarprov på den administrativa sidan så att säga. Jag har inte så mycket extra uppgifter utöver de dagliga rutinerna eftersom jag bara är vikarie. Men jag har Teoriprov (eller kunskapsprov som de egentligen ska benämnas) alla behörigheter, yrkesprov och tolkprov sen så tar jag hand om alla som kommer i receptionen, om de tex ska fotografera sig inför sitt kunskapsprov, förnya körkortet, boka prov eller alla andra slags körkortsrelaterade/yrkeskörningsrelaterade frågor de kan komma med. Mycket kan man ha svar på direkt men när man är lite ringrostig som ja så får man kolla upp en del saker också. Egentligen är det Transportstyrelsen som ska svara på körkortsfrågor och så men om de kommer hit försöker vi självklart hjälpa dem så gott de går. När jag började jobba så hade vi till och med hand om fordonsärenden. Då kunde de bli spännande ska jag säga er. Trevliga människor i all ära men de flesta av de ärendena var krångliga vilket resulterade i lite sura miner (för de var ju endast då de behövde söka upp oss, haha!). Om det är nån där ute som sitter och är nervös inför sitt prov så är det ingenting att oroa sig för. Förbered er ordentligt så ska det nog gå galant!
 
Jag trivs bra på det här jobbet men självfallet fanns det ju en anledning att jag började plugga. Jag ville ha lite mer utmaningar, kunna utvecklas inom jobbet och därmed utveckla mig själv. Jag känner att ekonomiyrket har precis det att ge! Pratade med en av mina nya kollegor här om vad jag vill med utbildningen osv och vad jag vill göra sen och det visade sig att hennes man jobbat med nästan precis sånt jag vill hålla på med. Utvecklingsmöjlighet noted?, chek! Hehe
 

Jag idag på jobbet. Tror minsann att håret blev lite blekt i Kroatien!
 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar