The weekend

Vilken skön helg jag har haft hemma! Längtar redan tillbaka till familjen och gulle Frazze. Han har sovit i min säng varje natt. Även fast han är en väldigt liten hund kan han ta otroligt mycket plats i sängen. Eller det är väl snarare så att han vill ligga på eller trycka sig väldigt nära en och men själv flyttar ju efter lite grann hela tiden och till slut har han hela täcket och minst halva sängen på sin sida. Hehe! Men jag älskar honom ändå och jag vill ju faktiskt att han ligger där. Så mysig! <3

Men jag har ju umgåtts lite med mamma också och Lars, syster, farmor, Sten med flera. Kom hem ganska sent i torsdags kväll så då hände det inte nämnvärt mycket. På fredagen tog Frazze och jag sovmorgon när de andra var på jobbet och läste ett kapitel i boken på förmiddagen. Sen blev det långpromenad och förberedelser till kvällen. Syster, farmor och Sten skulle komma över på middag. Blev en väldigt trevlig kväll och för mig är det nästan lite så att man inser inte hur mycket man faktiskt saknar sina nära och kära förens man träffar dem. Då inser man lixom hur mycket de betyder för en på nå vis! Alltid lite kämpigt att åka därifrån.

Men jag hade plockat lite ekkvistar/blad i skogen under promenaden och dukade väldigt tjusigt till kvällen.



Så enkelt att bara plocka i skogen, behöver inte alltid vara massa tjusiga blommor och grejer! 

Mamma och jag lagade maten och...
Frazze låg och tittade på. Självklart liggandes på sin egen
dunkudde som är placerad i köket.
Jag gjorde en cheescake med massor av bär till efterrätt. Mums!!!

På lördagen var mamma och jag på gymmet sedan uträttades en del ärenden på eftermiddagen medan jag satt hemma i fåtöljen och läste min bok. Men jag fick sällskap sen. :)


Kvällen blev ganska lugn men vi gick på bio också. En oväntad vänskap, hur bra som helst ska jag säga er! Verkligen sevärd om man vill se en fin film men en aning feel good känsla och komedi. 4/5 stjärnor skulle jag ge den!

Fika hos Lars föräldrar med hela hans familj blev de på söndagen och sedan bussen mot Arlanda på kvällen. Helgen gick så fort! Vill tillbaka nu!

Träffade Josefina på arlanda också av en ren slump hon skulle med samma flyg som mig upp till Lule så vi satt och gagga hela vägen sen. Riktigt trevligt! :)

Ja de var nog hela min helg. Hur är det med er då? Vad har ni haft för er?
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar