Ica...

Ica, coop, konsum, willys, lidlh, hemköp eller vart ni nu brukar handla. Här i Luleå blir det oftast Ica eftersom det är den närbutiken som finns här. För mig spelar det egentligen ingen roll vilken butik jag handlar i, men jag är mest van med ica och deras upplägg så ibland kan jag känna mig lite förvirrad i en annan butik.

Iaf, det jag skulle komma till var att jag älskar att handla. Jag kan gå hur länge som helt som jag fick. Gå och fundera på olika maträtter, kolla på mat och olika förpackningar som jag inte sett förut och även jämföra prisen. Mycket viktigt att jämföra priser tycker jag. Titta alltid på kilopriset och inte vad själva förpackningen kostar. Tex tunna skivor skinka; där är persons packet billigare än icas men persons innehåller bara 180g medans icas innehåller 200g. Kilopriset blir därmed billigare för icas. Så nu vet ni det. ;-)
Sen är det ju andra aspekter som spelar in än själva priset, vart köttet kommer ifrån om det är ekologiskt eller nått sånt och tillsatser!!! Tillsatser är svårt tycker jag och försöker därför undvika de så mycket som det går. Jag har även slutat köpa halvfabrikat, som fiskpinnar och färdiga köttbullar. Det kan kännas enkelt och smidigt men är det värt den "skit" man får i sig??

Så ja ni märker ju att det lätt kan ta tid. =P Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar