Sminkning

Ända sedan tonåren har jag vart intresserad av smink och gått flera små kurser på make up store (kan jag verkligen rekommendera!)   Tänkte jag skulle visa min sminkning sen i fredags. Kanske inte den bästa jag gjort och korten blev så där, men ni får en uppfattning om vad jag brukar göra till fest iaf. :)

Börjar med en jämn grund, täcker blått och rött och fyller ögonbrynen med en pensel.

Lägg en mörk grund på ögonlocket längs ögongloben, hur mycket man ska gå ut beror lite på ens ögonform. Jag har ganska gömda ögon och behöver därför fylla ganska långt ut.

Pimpa med lite glitter tycker jag alltid är roligt till fest. Här har jag även suddad den hårda kanten på den mörka färgen lite för ett mjukare (enligt mig snyggare) intryck. Avsluta med massor av mascara.

Lagt en sotad kant i både övre och undre fransraden med en spetsig pensel.

Forma ansiktet med solpuder och rouge för ett fräscht intryck. :) Jag brukar även lägga en mjuk highlighter över kindbenet för att öppna upp ögonen ytterligare.

Före och efter!

Ska försöka ta bättre bilder nästa gång men det är svårt. Ögonen vill öppna sig hela tiden för blixten och man ser allmänt knasigt ut. =P

Kram kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar