Celsius

God morgon!
Bloggade inget mer igår för jag låg illamående på sängen och försökte att inte spy. =P Innan löpturen igår så drack jag en celsius. Typ en slags energidryck för träning och förbränning. Började fundera över om det var den jag blev dålig av. Googlade frazer som tex: "Kan man bli illamående av koffein?" Det ar många som hade blivit det av större doser, typ 400mg och uppåt. Celsius innehåller koffein som ca 2 koppar kaffe har jag kollat upp i efterhand och en kopp kaffe innehåller enligt löfbergslila ca 125mg. Dvs att jag fick i mig ca 250mg koffein. För mig som aldrig dricker kaffe, knappt coca cola heller och helst ört-te (koffein fritt) är jag nog väldigt ovan med koffein i kroppen. Så jag drar slutsatsen att det kan ha haft med saken att göra men självklart är det säkert flera faktorer som påverkar också.

Min utvärdering av drycken är i alla fall bra. Jag fick ju en bra personlig tid igår. Sen om det beror på att jag är mer tränad eller om det berodde på drycken vet jag inte. Men jag tror den har ett finger med i spelet. Efter att jag druckit drycken började det pirra i händerna, jag blev lite speedad och jag kunde knappt vänta 30 min (som man helst ska göra för att få maximal effekt) innan jag började träna. :) Styrker även mitt illamående pga den här drycken pga att det pirrade typ i hela armarna när jag försökte koncentrera mig på att inte spy.

Så här ser de ut.
 Låter ju skit fräscht det här men ni får testa den själva och se vad ni får för resultat. För man ska veta att allt sånt här reagerar kroppen högst individuellt på.

Nu ska jag snart till skolan och göra de sista quizarna i statistik. Håll tummarna för mig att det går bra! :)
<3

2 kommentarer:

  1. Har du köpt celsius i Luleå?
    Mvh Erica

    SvaraRadera
  2. Ja det finns att köpa på Stil sportcenter (träningscentert på universitetet). Men jag beställde på gymgrossisten.com. :)

    Kram/ Isabell

    SvaraRadera