SVT

Jag har blivit en svt nörd. Tröttnat på alla ytliga program på tv 3 och kanal 5 osv. Jag vill ha trevliga, genuina program. Dokumentärer och filmer utan reklam! Tänkte tipsa er om några av mina favoriter. ;-)

Brottet och straffet, kriminalare varje söndag med fristående avsnitt

Go'kväll är väl trevligt när man käkar middag? Slipper men sitta själv. :)

Trädgårdsfredag, skit töntigt men de är ju så gulliga och det är ju den ända trädgården jag har.

Sista chansen eller Last chance to see på engelska. De åker runt hela jorden för att kolla hur det går för djuren som är utrotningshotade. Mycket intressant och den gubben till höger är en riktigt skön snubbe.

The big C, handlar om en kvinna som får cancer och hur hon hanterar det i sin vardag. Låter trist och sorgligt när man säger det så här men den är riktigt bra!
Just nu kan jag även tipsa om en film, När Harvey mötte Bob, handlar om hur de startade och satte upp första Band Aid galan som sedan blev förebild för insamlingsgalor världen över.
Det här är några av mina tönt program som jag kikar på om jag får möjlighet. SVT Play är en väldigt bra sida förövrigt. :)
<3

1 kommentar:

  1. Men absolut! Den är riktigt god så jag rekommenderar den verkligen :).

    Jag har höftat ganska mycket när jag slängt ihop ingredienserna men ungefär de här måtten har jag använt:

    100 gram smör
    2.5 dl vetemjöl
    1 dl västerbottensost
    2-3 msk vatten

    Tryck ut i from, nagga och grädda i 200 grader i 20 minuter..

    Fyllning:
    3 dl creme fraiché
    75 g kaviar
    1 rödlök
    Dill efter smak
    Svartpeppar
    300 g gravad lax

    Hoppas att allt är bra med dig :).

    SvaraRadera