Måste säga hej då...

Så sorgligt är det, jag måste säga hej då till min gamla resväska. :( Kanske låter töntigt men det känns lite svårt. Den har stått här bredvid min nya och sett ledsen ut nu i ett par dagar.

Vi har vart med om mycket min resväska och jag. Den har vart i Bulgarien, Turkiet, Paris, Stockholm, Sundsvall, Göteborg och mycket, mycket mer. Ska jag bara slänga den i containern lixom??? Jag vet inte ja. Kanske kan förvara vintergrejer i den i förrådet även fast den är lite trasig? Får fundera lite mer på det där.

Ledsen över den men samtidigt så himla glad över min nya!! En Samsonite B-light. Dvs den är yberlätt! Väger 3.2 kg och det är kanske nått kilo mindre än min förra (om jag kan lita på mina biceps). Hade tänkt köpa en i aubergine färg, för det är lättare att känna igen sin väska på bandet om den är lite annorlunda men jag gillade inte riktigt färgen när jag såg den i butiken. Blev lixom nån konstig blandning mellan rosa och lila och inte så där mörklila som jag hade tänkt mig. Resultatet blev att jag köpte en svart och pimpade den med ett rosa spännband. Dels för igenkännandet men dels också för att det blir mindre press på dragkedjorna när man reser. :)

Gamla :'(
Nya :D

Gamla vs Nya
De är lika stora men den nya har något mindre packnings volym än den gamla för den har 4 hjul men är lika hög. Så man förlorar några liter, men jag tror att jag ska klara mig ändå . ;-) Börjar ju blir bra på det här med packning eftersom jag är ute och far så mycket. Förra sommaren hade jag tex bara den gamla resväskan packad och jag skulle vara borta i 3 månader!!! Fattar inte riktigt hur jag klarade det egentligen.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar