Midnattsloppet

Nu har jag anmält mig till Midnattsloppet i Stockholm den 13 augusti!! :D Som jag sagt förut så blir man beroende och det känns skönt att ha ett mål under sommaren också. Under 60 minuter är mitt mål.

3 tips inför löpträning
1: Börja lugnt! Öka långsamt för att slippa skador. Många får problem med så kallat löparknä annars.
2: Tänk på din löparekonomi. Med det menar jag att man ska tänka på hur man skjuter ifrån i sitt löpsteg. Man ska försöka få ut så mycket som möjligt av varje steg till så lite som möjlig ansträngning. Titta på andra som är bättre än dig för att utveckla din teknik.
3: Armarna styr. Du ska tänka framåt när du springer och det är armarna som leder rörelsen. Speciellt när man är trött är detta viktigt och för att få ut det där lilla extra när du vill ta i.

Midnattsloppet 2010, i augusti är jag en av dem. Sjukt!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar